Java - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Maarten en Marlous - WaarBenJij.nu Java - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Maarten en Marlous - WaarBenJij.nu

Java

Blijf op de hoogte en volg Maarten en Marlous

23 September 2014 | Indonesië, Jogjakarta

Hoi allemaal!
Bedankt voor alle reacties, dit vinden we erg leuk om te lezen. Inmiddels zijn we alweer een week op Java aan het rondreizen. Vanaf Medan (Sumatra) zijn we naar Bandung (Java) gevlogen. We zijn 1 dag in Medan geweest, wat een verschrikking was dat zeg! Op weg naar Medan kreeg onze taxi een klapband en stonden we stil langs een drukke weg. In Medan zelf hield de tuktuk ermee op. De stad zelf was vies en heel erg druk, je hoorde alleen getoeter en je kon amper oversteken. We werden gewaarschuwd voor zakkenrollers en voelden ons er totaal niet veilig. Op het vliegveld van Medan waren we zo’n beetje de enige blanken die de vlucht naar Bandung namen. We werden dan ook ongegeneerd aangekeken en mensen maakten stiekem foto’s van ons. Aangekomen in Bandung wisten we niet wat we zagen! Iedereen liep door elkaar heen over het vliegveld, tussen de mensen door reden de bagagekarretjes en niet ver van ons vandaan reden de vliegtuigen. De “aankomsthal/hok” had een bagageband van hooguit 10 meter, alle koffers van alle vluchten kwamen op één hoop terecht. Een aardige local, ontmoet in het vliegtuig was zo vriendelijk om ons (gratis) naar het hostel te brengen. De volgende ochtend zijn we naar KawahPutih (wit kratermeer) gegaan. In dit kratermeer was het water wit/felblauw en de waterkant geel (zwavel). Er hing een mysterieus sfeertje, al met al was het geheel niet vast te leggen op een foto, zo mooi was het. Voor de foto vond Marlous het leuk als Maarten voor het meer in de lucht sprong. Die foto is wèl gelukt, alleen Maarten z’n broek heeft het niet overleefd. Het gevolg was dat Maarten de hele dag in een gescheurde broek rond liep haha. Vervolgens hebben we een theeplantage bezocht, de plantages waren schitterend om te zien. Tot slot hebben we die dag nog aardbeien geplukt op een aardbeienplantage, heerlijk! Een dag later kwamen we ’s avonds aan in Pangandaran (echt een aanrader). In Pangandaran zijn we met een leuke gids en een leuke groep naar de GreenValley en de GreenCanyon geweest. Op de weg naar de GreenValley zijn we gestopt bij een kokosnoten werkplaats en een traditionele poppenmaker, erg leuk om te zien! Via vooral plattelandsweggetjes zijn we op de scooter naar de GreenValley gereden. Na 40 minuten lopen door de jungle, kwamen we aan bij een prachtige rivier met een waterval. Hier hebben we gezwommen en van de rotsen afgesprongen. De terugweg naar onze scooter was zwemmend door de rivier. We zwommen door een grot achter de waterval en tussendoor moesten we stukjes naar beneden springen vanaf de rotsen. Het was net een speeltuin, maar dan voor volwassen mensen. Het tweede hoogtepunt van die dag was de GreenCanyon. Met een traditionele boot zijn we naar de Canyon gevaren en het laatste stuk moesten we zwemmen (helaas geen foto’s). De Canyon was super indrukwekkend om te zien, de natuur was net een sprookje. We zwommen, klauterden en sprongen in een rivier tussen twee hele hoge rotsen die begroeid waren met planten. Door de watervallen was het net of het er regende. Tijdens het zwemmen zijn we van een rots van zo’n 6 meter gesprongen (Jaja Marlous was het enigste meisje!). De volgende dag waren we toe aan een stranddag en dat hebben we geweten ook. Allebei verbrand en Maarten had schuurplekken op zijn buik van het surfboard (meneer wilde geen shirt aan). Tot overmaat van ramp zijn we ook nog door een local uit het water gevist. We hadden ons (met name Marlous) een beetje verkeken op de sterkte van de stroming, waardoor we steeds verder van de kust afdreven. Oepsie, gelijk onze les geleerd! Vanuit Pangandaran zijn we met drie gezellige Duitsers met de trein naar Yogyakarta gereisd, waar we de volgende dag de Borobudur en Prambanan hebben bezocht. ’s Ochtends zijn we om 4 uur vertrokken om de zonsopgang vanaf de Borobudur te bewonderen. Dit was zeker een van de hoogtepunten tot nu toe. Wat een fantastisch gezicht was dat zeg. Ook de Prambanan was een prachtig bouwwerk om te zien, helaas moet er door de aardbeving van 2006 nog wel aardig wat werk gebeuren. ’s Middags hebben we heerlijk gechilled bij een zwembad in de buurt, hier waren we na een dag zweten wel aan toe. Vandaag was onze laatste dag in Yogyakarta. We hebben de stad verkend en hebben de vogelmarkt bezocht. Deze markt was echt BIZAR!! Super veel soorten tropische vogels, kippen, duiven, ganzen, kalkoenen, geverfde kuikens (leuk bedoeld voor de kinderen) en uilen waren hier te koop. Er bleken niet alleen vogels verkocht te worden, maar ook slangen, hagedissen, schildpadden, albino egels, stinkdieren, vleermuizen, vissen, konijnen, cavia’s, hamsters, muizen, bevers en nog veel meer tropische dieren. We vielen van de ene verbazing in de andere. Toen Marlous de honden en katten bij elkaar gepropt in kooitjes zag zitten sloeg de verbazing over in boosheid/verdriet. De dierenhandelaren durfde haar niet meer aan te kijken en keken snel de andere kant op. Ondanks dit hebben we wel een leuke tijd gehad in Yogyakarta. Morgen gaan we met een meerdaagse tour op pad naar de vulkanen. Jullie horen snel weer van ons.
Groetjes Maarten & Marlous

• 23 September 2014 - 14:30

Henny:

Geweldig wat jullie allemaal zien en meemaken. Maar wel voorzichtig zijn. Nog veel plezier.

• 23 September 2014 - 15:04

Els Vermazen:

marlous en Maarten
    Ik lees wel dat jullie enorm genieten, leuk hoor, wel een aantal griezelige dingen, maar geniet maar lekker en doe wel voorzichtig hoor gr els en bart

• 23 September 2014 - 15:20

Lisanne:

Hallo,

Kei gaaf weer dit verslag wat is dat meer helder johh, is wat anders dan het fruitcorso wat Thijs al indrukwekkend vond:D. Maarten inmiddels al aan de baard zag ik, kust dat wel lekker Marlous;).

Ik zou wel uit kijken met mensen mee rijden die je ontmoet, wij hebben ook zoiets gehad en later wilde ze geld. Ze kunnen je dan ook droppen ergens. maar goed oud en wijs genoeg, en geen gezeur van een grote zus:D

Geniet samen

liefs Lisanne en thijs

• 23 September 2014 - 16:37

Rick:

Ahlers (en Marlous natuurlijk,

Goed om te lezen dat jullie het blits vinden, dat snap ik ook wel als ik de foto's zie! Echt mooie natuur lijkt me! Geniet er nog van en doe ook voorzichtig haha.
    Veel plezier nog,
    groetjes Rickert

• 23 September 2014 - 17:28

Ben Ahlers:

Wanneer mag ik overkomen.
    Geweldig.pas twee weken onderweg !

• 23 September 2014 - 19:38

Trudie:

gaaf om te lezen. geniet er van

• 23 September 2014 - 19:59

Lizzy:

Geweldig verhaal! Heel leuk om mee te lezen met alles wat jullie meemaken!
    Geniet ervan!

Groetjes Lizzy

• 23 September 2014 - 21:05

John En Ans Funcke:

Hoi Marloes en Maarten,

Wat hebben jullie al vele mooie en spannende avonturen meegemaakt! De foto's daar genieten we van, dan willen we zo naar jullie toe. De natuur en cultuur ziet er prachtig uit. De reisverslagen zijn een genot om te lezen en we proeven uit dit schrijven dat jullie heel erg genieten. Nog heel veel plezier en veel liefs van John &Ans.

• 23 September 2014 - 21:23

Jan En Willy:

Hoi Maarten en Marlous,

Wederom een prachtig verslag en foto's, jullie maken veel mee.
    Al zoveel meegemaakt in twee weken, we kijken uit naar jullie volgende verslag!

Veel liefs Jan & Willy

• 23 September 2014 - 21:39

Ben En Riet:

Hoi Marloes en Maarten,
    Super jullie 2e reisverslag, jullie maken ECHT wat mee, tje wat een belevenissen.
    Guido heeft vorige week een zoon gekregen,hij heet Cas en groeit als kool.
    Het gaat daar en bij ons alle prima,binnenkort gaan wij er naar toe.
    Lieve groeten
    Ben en Riet

• 24 September 2014 - 04:35

Anne:

Hoi wereldreizigers!
    Wat klinkt het toch allemaal geweldig wat jullie doen! Zo fijn voor jullie!
    Geniet er nog van!
    liefs x

• 25 September 2014 - 10:42

Daphne:

Hallo avonturiers,
    Wat een verhaal! Wat hebben jullie weer veel meegemaakt. De foto was het wel waard hoor haha, mooie foto's zeg. Stoer dat je gewoon van die rots bent afgesprongen mlous, je verlegt wel je grenzen door zo'n reis! Geniet ervan, enjoy!!!
    P.S Wel voorzichtig doen hoor van londen en maarten niet meesleuren het water in ;)
    Liefs XXX Daphne

• 29 September 2014 - 15:15

Tante An En Oom Jon:

Hallo Marlous en Maarten,
    Met veel plezier hebben wij jullie verslagen gelezen en deze riepen veel herinneringen en herkenningen op. Door jullie belevenissen maken wij ook onze eigen reizen weer opnieuw mee. Het is fijn dat jullie er zo van genieten en ook de foto's spreken boekdelen. Ondertussen zijn hier ook veranderingen opgetreden en zijn wij voor de derde keer overgrootouders geworden door de geboorte van een meisje, Lina genaamd, dus het voortbestaan van de familie is gegarandeerd. Geniet van de verdere vakantie en laat ons mee genieten. Tot horens.